PEMBERDAYAAN GENERASI MUDA MELALUI PENINGKATAN PENGETAHUAN KEPEMIMPINAN DAN MANAJEMEN BAGI SISWA MA NU 03 SUNAN KATON KALIWUNGU
Abstract
Keywords: Knowledge, Leadership, Management ion, they will be given a post-test questionnaire. The results of the implementation of Community Service based on pre-test and post test evaluations showed an increase in leadership and management knowledge for students by 56.42% to 83.75% post-test.
Keywords: Knowledge, Leadership, Management
Full Text:
PDFReferences
Firmansyah, M. A., & Mahardika, B. W. (2018). Pengantar Manajemen. Edisi pertama Cetakan Pertama. Deepublish. Sleman.
Hasmin, & Nurung, J. (2021). Manajemen Sumber Daya Manusia. Cetakan Pertama. Mitra Cendekia Media. Solok.
Maulyan, F. F., Drajat, Yuniati, D., Angliawati, R.Y., & Sandini, D. (2022). Pengaruh Service Excellent Terhadap Citra Perusahaan Dan Loyalitas Pelanggan: Theoretical Review, Jurnal Sains Manajemen, 4(1): 817. https://doi.org/10.51977/jsm.v4i1.660.
Mindari, Ellisyah. (2022). Peningkatan Wawasan Kepemimpinan dan Manajemen bagi Siswa SMA Negeri 2 Babat Toman, Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat (JPKM) Langit Biru Politeknik Penerbangan Indonesia Curug, 3(2): 109-115 https://journal.ppicurug.ac.id/index.php/jpkm/article/view/739.
Perangin angin, D., Panjaitan, Hadi., Sitanggang, A.S. , Florenta, B.D., & Setiawan, B.B. (2024). Penyuluhan Pengembangan Sumber Daya Manusia Dalam Peningkatan Kepemimpinan Pada Organisasi Ikatan Pemuda Karya Kota Pematang Siantar, Jurnal Pengabdian Mandiri (JPM), 3(1): 143-148, https://bajangjournal.com/index.php/JPM/article/view/7296.
Putranto, Ivan. (2020). Pelatihan Manajemen dan Kepemimpinan Karang Taruna Kelurahan Pamulang Timur Kecamatan Pamulang Tangerang Selatan, Indonesian Journal of Society Engagement, 1(1): 23-38, https://www.jurnal.lkd-pm.com/index.php/IJSE/article/view/2.
Refbacks
- There are currently no refbacks.